Kakor Med Mjölkchoklad

Jag döper dessa till kakor med mjölkchoklad. 
För inte blev det chocolate chip cookies inte. 

Ingredienser
225g Smör 
2,5 dl Brun Farin 
1,75 dl Strösocker 
1 tsk Vaniljsocker
2 Ägg
4 dl Vetemjöl
1 tsk Bikarbonat 
0.5 tsk Salt 
3 dl Chokladknappar eller grovhackad choklad. 

1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Blanda smör, farin, strösocker och vaniljsocker till en slät smet. 
3. Tillsätt ett ägg i taget så det blandas ordentligt. 
4. Blanda mjöl, bikarbonat och salt. Ha i mjölblandningen i smör- och äggsmeten. 
5. Ha i chokladen och rör runt. 
6. Klicka ut smeten på två bakplåtspappersklädda plåtar. 
7. Grädda kakorna i mitten av ugnen i ca 8 min. Eller tills dom fått fin färg. 

  (null)
Tror mina kakor blev platta och sega för att jag tog allt från chokladen. Det allra minsta smälte och gjorde nog kakan lite för fuktig.

 
(null)
Så vill ni ha tjockare och fasta kakor rekommenderar jag att ni tar chokladknappar. Bättre bitar och inget smul som smälter. 


Men huvudsaken är ju att dom smakar super gott iaf.  
bikarbonat - brunfarin - choklad - chokladkaka - hackadchoklad - kakamedchoklad - plattkaka - strösocker - vaniljsocker - vetemjöl - ägg